Retur och ångerrätt
På sprell.se följer vi ångerrättslagen. Du kan ångra ditt köp hos oss inom 14 dagar efter att paketet har hämtats på postkontoret/uthämtningsstället. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du meddelar oss om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.
Du kommer då att få tillbaka pengarna du har betalat för varan. Observera att fraktkostnaderna inte återbetalas, om inget annat är avtalat. För att använda ångerrätten måste du returnera varorna till oss med PostNord och inkludera den ifyllda returblanketten. Varor som returneras ska vara oanvända och i original, oskadad förpackning. Observera att varorna INTE kan returneras till sprell.no med postförskott. Du kan också byta varor i butik. Vi vill påpeka att rabatterade varor inte kan bytas i butikarna.
BYTE TILL EN ANNAN PRODUKT:
Produkter som köpts på Sprell.se kan också bytas i butik. Förutsättningen är att du byter varan inom 4 månader efter att du har mottagit den, att varan inte är använd och att originalförpackningen inte är skadad. Kom ihåg att ta med kvittot som följde med paketet när du byter i butiken. Vid byte i butik kan du få en presentkupong eller en annan produkt, eller så kan vi återbetala pengarna. Varor som returneras ska vara oanvända och i original, oskadad förpackning. Observera att varorna inte kan returneras till sprell.se med postförskott.
REKLAMATION:
Om du skulle vara missnöjd och få fel vara eller en vara som inte fungerar som den ska, gör vi allt vi kan för att åtgärda felet. Du kan få hjälp med reklamationer i butik eller genom att skicka oss ett e-postmeddelande på [email protected] med ditt ordernummer, vad reklamationen handlar om och bifoga en bild om produkten är skadad eller har brister. Vi kommer att utvärdera reklamationen, återbetala pengarna eller skicka en ny produkt. Om vi ber dig att returnera varan till oss kommer vi självklart att betala returfrakten vid reklamation. Reklamationer hanteras normalt inom 2 arbetsdagar.
EJ UTHÄMTAT PAKET
Om du inte hämtar ut ditt paket och det returneras till oss kommer du att debiteras en avgift på 250 kr. Detta gäller även om du inte är tillgänglig för att ta emot paketet vid hemleverans eller om du har lämnat felaktig kontaktinformation, vilket har hindrat avisering eller leverans. Avgiften täcker kostnaderna för ursprunglig frakt, returfrakt till oss och administrativa kostnader.
Om du ångrar dig efter att paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet från ditt utlämningsställe och returnera det till oss. Om paketet inte hämtas ut kommer det automatiskt att klassas som "ej uthämtat" och avgifter kommer att debiteras.
FEL PÅ BESTÄLLD VARA
Om det skulle vara något fel med din vara, ber vi dig att kontakta oss via e-post på [email protected]. Vi kommer att ge dig information om hur du ska procedera vidare.
TRANSPORTSKADOR
Om ditt paket är skadat vid leverans, se till att rapportera detta omedelbart till utlämningsstället eller transportören/budfirman så att de kan göra en anteckning om skadan. Därefter, kontakta vår kundtjänst och bifoga bilder på skadan. Vid transportskador ska du inte använda produkten och du måste behålla produktens emballage så att hela paketet och produkten kan inspekteras vid hantering av skadeärendet.
LEVERANSFÖRSENING
Du har rätt att häva köpet vid leveransförsening om du inte accepterar den nya föreslagna leveranstiden. Det kan förekomma situationer där vi inte kan fullfölja en beställning, till exempel om våra leverantörer inte kan uppfylla sitt åtagande och leverera varan inom skälig tid.
Retur och reklamation skickas til:
Sprell AB
Stora Marknadsvägen 15, 183 70 Täby